pühapäev, oktoober 15

Rootsi elu

Enamus, kellel vähegi minuga kontakti on vöi noh köik, kes üldse näiteks FBs vöi Instas käivad ( eelköige Instas - sest ma olen nüüd möned kuud ju nii chuul juba), teavad, et ma olen juba 20st augustist Rootsis vahetussemestrit tegemas. Ma olen ikka väga rahul! Lihtsalt oma igapäeva elust korraks välja tulla - köik tegevused eelmises linnas pooleli jätta / katkestada ja astuda samm jälle uude kohta. Väga top! Mulle meeldib.
Tulek siia oli igaljuhul tunduvalt kergem kui minu viie aasta (jep 5 a !) tagune minek Saksa. Eelköige sellepärast, et paberijama tehti väga lihtsaks, elukohta ise nii väga otsima ei pidanud ja kirsiks tordile on see, et köik teised on samuti uued - nii on veelgi lihtsam leida uusi inimesi oma seltskonda. Saksamaal on siiski pea köigil perekond seal vöi siis lapsepölvesöbrad, mismöttu ei leita nii palju aega körvalistele asjadele. Siin katkestasime me köik oma tegevused teises riigis, et saada köik just siin kokku, leida uusi inimesi, öppida uut kultuuri jne. Me likey! Igaljuhul olen praegu väga rahul. Hetkel ei kujuta samuti ette, kuidas ma viitsisin Saksas nii palju asju korraga teha - seal olid mitmed nädalad, kus mul mitte ühtegi vaba päeva polnud - alati oli kas kool, töö, kooriproov, esinemine - vöi mitu asja korraga (halvimail korral isegi kool hommikul, töö löunal ja proov öhtul). Siiski suutsin selle körval veel 2-4 korda nädalas jöusaali trennigi minna tegema ja praegu ... käin koolis vahel, paar korda nädalas, aga eriti midagi nii tegema ei pea - aga ega ei viitsi ka ju :D. keskmiselt ärkan praegu 9-10 vahel päeval ja siis tulevad nt kell 10 v 11 teised minu juurde hommikut sööma ja siis vaatab mis edasi teeb - vöi vahel satub kella 13ks kooligi.
Meil on siin väga väga suur sakslaste ja hispaanlaste üledoos. Köiki teisi riike on tunduvalt vähem. Kokku teevad minuga Erasmust ca 70 noort. Parim on see, et umbes poolest meist elavad siin kus mina. Linnaosas Sätra. Veelparem on see, et neist veel pooled elavad minuga samas majas ja ülejäänud pool elab kaks maja edasi. See on lihtsalt üliiiihea! Köik need korteripeod, chillid, milleks ei pea kodust kaugele lahkuma, ei pea linna söitma. Suht tihti satun oma roosade karvaste kodusussidega küla peale.
Ise olen sebinud end muidugi sakslaste gruppi ( obviously ) ja veel obviously just poiste gruppi. Katre ja teised poisid on ju nii tavaline. Nii siis ma veedangi oma aega üldiselt Dimitrij ja Ismaeliga, vahel on Severin ka seltsiks, vahel ka minu korterikaaslane Portugalist - Angelo, aga ta pigem jah lihtsalt tsillib kaasa meiega. Üritame oma saksa grupiga siiski üldiselt inglise keeles suhelda - tähendab esimene kuu saime päris hästi hakkama aga nüüd septi keskelt saati on asi üsna kontrolli alt väljunud - saksa keel on saanud vöimu. Tegelikult ma tahaks öppida siin rohkem rootsi keelt - tunnen siiani aga liiga vähe kohalikke - voi noh, mu keel on liiga jura, et seda kohe kellegiga rääkida, aga kui on vöimalus siis proovin siiski lugeda erinevaid asju ja välja nuputada mida need tähendavad - üldiselt see väga raske ei ole, sest mul on Kölni Ülikoolis tehtud tase B1, peale selle on rootsi keeles on väga palju sarnasust saksa keelele.




Me oleme siiani ka päris palju ringi reisinud ja vaadanud. Kahjuks riikidest küll riikidesse, kus ma juba käinud olin, aga siiski sain nautida laeva elu ja näidata teistele neid linnu - nimelt käisime Tallinnas, Riias ja just täna saabusime Helsinkist tagasi. Muidugi esimesel ja viimasel käisin ma ka nii vanaemal kui ma emal külas vahepeal. Samuti oleme siin kandis ringi vaadanud näiteks linnades nagu Uppsala vöi Stockholm isegi, aga sinna oleks veel paar päeva vaja (ja raha), et rohkem ringi uudistada. (Aga osad saavad taaskülastatud, kui mu söbrannad saksamaalt - Florence ja Natascha- külla tulevad.
Esmalt osad pildid meie Gysinge matkatripist:









 Siis veel möned pildid reisist Tallinna:






Neid pilte on igast kohast veel vääääga palju. Ma olen viimase kahe kuu jooksul teinud umbes 4000 fotot ja videot kokku. Upsi - peale selle, vöin öelda, et nendest AINULT umbes 70 fotot on äkki need, kus ma ka peal olen - ehk selfisi nagu polegi teinud pmst. (okouuuu).

Käin siin praegu Gävle Ülikoolis - vötan aineid Nordic Ecology valdkonnast ehk kursused nagu:
Alpine ecology, aquatic ecosystems, boreal forest ecology ja sustainability in nordic ecosystems. Siiani on need ained suht kodutööde poolest lapsemäng olnud, aga samas väga pönevad ka, sest meile korraldatakse erinevaid ekskursioone - seal hulgas oli näiteks alpine ecologys nädalane tripp, kus ööbisime ühes majas, tegime igapäevaseid trippe alpiini aladele, sealhulgas kaks ööd ööbisime telgis (krt külm oli), aga saime käidud kohtades, kuhu töesti iga päev ei satu - näiteks Helagsi mäel, kus ronisime lumealadeni välja. Väga väga lahe tripp oli, eeldavasti üldse parim asi siin siiani. Lisan siia ka väikse ülevaate neist














Nooniiii, aitab praeguseks - olen seda siin juba tundaega kirjutanud, sorrryyyy, mul poisid istuvad köögis ikka, lähen olen veidi sotsiaalne taas. ;)

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar